Pages

Sunday, March 27, 2011

Gambar: "Underground"

Assalamu'alaikum.
~ percayalah, di hujung sana pasti ada CAHAYA yang menunggu! ~


Seorang mendekatiku,
dan berbual-bual pendek denganku.

Tak lama kemudian,
dengan nada sedikit kelihatan yakin
entah di hatinya macam mana,
dia berkata:
"ana bekerja secara underground!"

-------

Soal saya dalam hati:
Pertama: adakah anda seorang sahaja bekerja secara underground?
Kedua: adakah mereka yang bekerja secara underground dijamin Syurga?

Jika anda tanya saya,
saya jawab: TIDAK!

-------

Entah la anda pernah dengar atau jumpa,
tapi sepanjang hidup saya,
saya masih belum mendengar Nabi berkata:
"Amalan terbaik dalam ISLAM ialah bekerja secara 'underground'"

Tapi apa yang pernah saya dengar,
dan yang kita sering dengar,
Nabi bersabda (mafhumnya):
"(Amalan terbaik dalam ISLAM ialah) Solat pada waktunya"

------

Allah S.W.T berfirman (mafhumnya):
"Orang yang paling mulia antara kamu ialah orang yang paling berTAQWA!"

Bukan orang yang bekerja secara 'underground'!
Jadi jangan perasan!

---------------
*Mungkin ada yang tidak jelas apa yang dimaksudkan bekerja secara underground. InsyaAllah, suatu hari anda akan faham.

Assalamu'alaikum.
"Always remember ALLAH"

0 yang kongsi idea: