Pages

Monday, March 14, 2011

Mesej: Benanya saya nk belaja sembahyang ...

Assalamu'alaikum.


"kalau blh sy nk mule pada awal, mcm dak darjah 1, bwu nk blaja ali ba ta, sbb kalu blh sy nak paham mksud2 yg tertulis dlm kitab. semua la sy nk tau."

Aku kagum dengannya.
Kagum dan kagum amat sangat!

-----------


Benanya saya nk belaja sembahyang, sy xpenah smbahyang. xtau mana nk mule, dan saya xad mentor tok pimpin saya jd org y berguna. bab agame mmg saya xtau, kdg2 ase menyesal dulu kt sklh xnak blaja betol2 psl agama.

Di kala ramai yang bersikap bodoh,
cuba menyalahkan masa silamnya,
si dia yang satu ini,
cuba berusaha untuk keluar,
dari kegelapan masa silamnya.

------------

Di UIA  Gombak ini,
majoritinya adalah pelajar yang berakal,
tapi mereka bertindak bagai orang tak berakal.

Salahkan takdir terus menerus.
Anggap diri adalah paling teruk,
hingga menutup ruang untuk berubah,
dan membiarkan diri terus dibisik oleh Setan.

Dalam situasi yang gelap gelita,
si dia seorang ini begitu bersemangat,
untuk bangkit,
menyesali masa silam yang lalu,
dan cuba untuk berubah,
dengan jiwa yang berapi-api.

Percayalah!
Aku amat kagum dengannya!
Kau tak akan dapat melawan semangatnya,
kerana apa yang kau tahu,
hanya makan, makan dan makan!
kerana apa yang kau tahu,
kau sesat, kau sesat, aku aja yang betul!
kerana apa yang kau tahu,
tidur, bangun, Facebook, gelak-gelak.

Percayalah!
Aku amat kagum dengan budak ini,
bersyukur kepada Allah,
kerana DIA telah mempertemukan aku dengannya.

Daus,
ingin sekali aku bersua wajah denganmu.

Assalamu'alaikum.
"Always remember ALLAH"

0 yang kongsi idea: