Pages

Wednesday, March 23, 2011

Kenapa aku meletakkan diri aku sebagai 'daei'?

Assalamu'alaikum.


"... kerana itu,

bila aku renung kembali dalam diriku,

kenapa aku meletakkan diri aku sebagai 'daei'?
kenapa aku buat semua ini?

aku mengambil masa yang agak lama untuk refresh semula nawaitu itu...

lantas, aku manarik nafas yang panjang.

Ah! sekaligus mengingatkan aku bahwa erti hidup ini hy sebagai khalifah dan a'bid itu...

insyaallah, kembalilah kepada fitrah asal..

aku sedang membawa al-haq itu..Al-haq yang telah Allah hadirkan secara fitrah dalam diri setiap manusiwi namun tidak disedari oleh kebanyakan manusiwi itu..

aku sedang melepaskan diri dari perhambaan kepada manusia kepada perhambaan hanya kepada Allah semata..dan aku tidak mahu mendapatkan nikmat itu seorang diri.. kerana islam itu tidak akan tertegak atas kaki aku semata. dan syurga itu tidak akan aku miliki melainkan dipersoalkan terdahulu tentang usahaku dalam menyampaikan kefahaman itu ..."

 
~ utk bacaan penuh, klik pada link di atas ~

Assalamu'alaikum.
"Always remember ALLAH"

0 yang kongsi idea: