Pages

Wednesday, April 6, 2011

Gambar: Checklist

Assalamu'alaikum.


Saya tahu anda sibuk!
(bagi pelajar UIAM Gombak)

Tapi,
jom duduk sekejap,
tak sampai 5 minit pun.
OK?

Ambil kertas,
ambil pen.

Kemudian catat ini:

1. Berapa lama peruntukkan untuksaya studi?
2. Berapa banyak silibus yang perlu dihabiskan?
3. Berapa banyak soalan yang harus di-spot-kan?
4. Berapa banyak peruntukan untuk aku bermainan bola?

Hirup nafas,
lepas perlahan-lahan,
kemudian sambung catat:

5. Berapa kali aku harus ke tandas?
6. Berapa lama aku harus mandi?
7. Berapa lama peruntukan untuk aku tidur?
8. Berapa lama masa untuk aku makan minum di kafe?

Berhenti kejap,
angkat tangan,
dan regangkan.

Tarik nafas guna hidung,
lepas perlahan-lahan sambil mulut mucung.
Sambung catat sedikit lagi:

9. Berapa kali aku perlu solat berjemaah?
10. Berapa kali perlu aku ke masjid?
11. Berapa minit peruntukkan untuk aku solat?

dan soalan last:

12. Perlukah aku solat Subuh di masjid?

Selamat membuat checklist!
Ingat,
kejujuran adalah yang paling penting!

BitTaufik wan Najah!
(dengan Taufik dan Kejayaan!)

Assalamu'alaikum.
"Always remember ALLAH"

1 yang kongsi idea:

Muhammad Syaakir Lee said...

tulah ana nk ajk anta itikaf kt masjid tiap malam.... :)