Pages

Thursday, July 12, 2012

Idea

Assalamu'alaikum.


Dulu,
saya kata ingin post satu entri,
bertajuk: The most magnificent Semester.

Saya taip-taip,
kemudian masalah internet.

Saya save dalam draf.
Suatu hari buka balik.
Baca balik,
kemudian sambung menaip.

Tiba satu poin,
saya berhenti.

Hilang idea yang saya ingin tulis.
Dah lupa apa yang ingin dikongsikan.

Dan saya save sekali lagi...
Sampai sekarang,
masih belum menyambungnya.

---------------

Kali ini,
saya sedang fikir perkara baru untuk tulis.

Mencari idea,
apa yang mahu ditulis.

Anda mahu cadangkan sesuatu?
He...

InsyaAllah,
ia memberi kebaikan untuk kita bersama.

"Tidakkah Dia dapati kamu dalam keyatiman, maka Dia melindungi kamu.
Dan Dia dapati kamu dalam kesesatan, maka Dia memberi petunjuk.
dan dia dapati kamu kekurangan, maka Dia memberi kekayaan.
Maka adapun dengan anak yatim, jangan kamu berkasar.
dan adapun dengan orang yang meminta, janganlah kamu herdik.
Dan adapim dengan nikmat Tuhanmu, ceritakanlah! (dengan bersyukur)"
[Al-Dhuha, 93: 6-11]

Assalamu'alaikum.
"Always remember ALLAH"

0 yang kongsi idea: