Pages

Saturday, July 14, 2012

Anda mahu: Sedekah Jariah?

Assalamu'alaikum.


Saya sedang mencari,
mereka yang sudi untuk membuat amal,
di Bulan Ramadan nanti.
insyaAllah.

Saya dan sahabat2 ada anak-anak didik baru,
dan sebahagian besar mereka,
baru ingin belajar Al-Qur'an.

Alangkah besarnya ganjaran untuk anda,
jika setiap bait ayat-ayat Al-Qur'an,
yang mereka bacakan,
hasil pemberian anda.

Semoga Ramadan kali ini,
lebih bermakna dan berkesan untuk kita semua.
InsyaAllah...

Satu Al-Qur'an terjemahan, rm37.
Keluaran Pustaka Darul Iman (PDI).

Sesiapa yang berkemahuan dan berkeinginan untuk membuat sumbangan,
bolehlah PM saya, atau emel saya, atau tinggalkan komen.
Nanti saya akan bagi no akaun saya.
InsyaAllah...

Jazakallahu-khairan.
(semoga Allah memberi kamu kebaikan)

-------------

Jika kamu menampakkan sedekah(mu)[172], maka itu adalah baik sekali. Dan jika kamu menyembunyikannya[173] dan kamu berikan kepada orang-orang fakir, maka menyembunyikan itu lebih baik bagimu. Dan Allah akan menghapuskan dari kamu sebagian kesalahan-kesalahanmu; dan Allah mengetahui apa yang kamu kerjakan.
[Al-Baqarah, 2: 172-173]

Assalamu'alaikum.

"Always remember ALLAH"

0 yang kongsi idea: