Pages

Thursday, November 26, 2009

Khilafah - Call of The Hour

Assalamualaikum...

Salam sejahtera buat pembaca yang di-Rahmati ALLAH sekalian.
Semoga ALLAH memasukkan kita dalam kalangan orang-orang yang beruntung.

Hadis Imam Ahmad juga diriwayatkan oleh Baihaqi dari Nu'man Bin Basyir;

“Rasulullah Sallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda:

Masa kenabian itu ada di tengah-tengah kalian, adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.

Selanjutnya adalah masa Khilafah yang mengikuti jejak kenabian (Khilafah ’ala minhaj an-nubuwwah), adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.

Selanjutnya masa kerajaan yang menggigit (Mulkan ’Adhan), adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.

Setelah itu, masa kerajaan yang menyombong (Mulkan Jabariyyan), adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.

Selanjutnya adalah masa Khilafah yang mengikuti jejak kenabian (Khilafah ’ala minhaj an-nubuwwah). Kemudian beliau (Nabi) diam.”

[HR Ahmad dan Baihaqi dari Nuâman bin Basyir dari Hudzaifah]



Saudaraku sekalian,
Percayakah saudara akan pengembalian 'Khalifah' di atas muka bumi ini? Percayakah saudara bahawa Dunia ini akan diperintah kembali oleh Umat Islam? Percayakah saudara bahawa Islam akan menghapuskan segala kemaksiatan dan kemungkaran yang berleluasa di alam ini? Percayakah saudara bahawa Syariat Islam akan menjadi hukum Dunia yang Utama suatu masa nanti?

Kalau percaya, apakah yang saudara lakukan?

Dalam proses kebangkitan Islam, akan terdapat 3 golongan kaum Muslim: Pertama, mereka yang bersama-sama dengan para Mujahideen dalam membantu Agama ALLAH (Islam) untuk kembali menapak di muka bumi ini. Kedua, mereka yang hanya menunggu dan hanya melihat akan proses ini tanpa menghulurkan sedikit pun bantuan. Ketiga, na'uzubillah, mereka yang bukan sahaja tidak memberi apa-apa faedah, malahan menentang pula kerajaan Islam dan kebangkitan Islam, dengan bekerjasama dengan puak Kafir.


Bersama-sama entri kali ini, suka saya untuk berkongsi bersama para pembaca se-Islam akan satu video yang, insyaALLAH, akan memberi inspirasi dan semangat kepada saudara-saudara untuk bersama-sama dengan Muslimin dan Muslimat yang lain, dalam menegakkan dan mengembalikan 'Khalifah Islamiah' di Dunia ini.

Takbir !!!



Semoga entri ini dapat memberi kita satu semangat dan azam baru dalam kehidupan kita sebagai seorang Muslim!
"Belajar bukan lagi kerana exam, Tetapi kerana ALLAH!"
Assalamualaikum...

"Always remember ALLAH"

0 yang kongsi idea:

There was an error in this gadget