Pages

Tuesday, June 12, 2012

Short: After TRAINING, we're going to MD!

Assalamu'alaikum

Ikhwah membuat lawatan ke Aqsa Syarif
 Sudah Habis satu program.
NUQABA' TRAINING CAMP.
 Anjuran CCAC, IIUM.
Co-Curriculum Activity.

So, meaningful and powerful!

Saya akan jadi murobbi yang lebih baik,
insyaAllah! 

Sekarang nak ke sana pula,
Mukhayyam Dakhili (MD) bersama para ikhwah.

Saya sudah tidak sabar-sabar,
untuk bertemu dengan mereka.

-------------------

"adapun orang yang memberikan apa yang ada padanya ke jalan kebaikan dan bertaqwa (mengerjakan suruhan Allah dan meninggalkan segala laranganNya), serta ia mengakui dengan yakin akan perkara yang baik, Maka sesungguhnya Kami akan memberikannya kemudahan untuk mendapat kesenangan (Syurga)"
[al-Lail, ayat 5-7]

Ayat ini,
memberi inspirasi pada saya.
Sesiapa yang memberi kehidupannya kepada Allah,
maka Allah akan membawa kehidupannya ke arah kesenangan.

Patutlah lihat orang yang suka buat baik,
jarang mengeluh.
Rupanya mereka sering dalam 'kesenangan',
walau orang lain anggap benda itu susah.
Hehe^^

*mode: walaupun sedikit sedih mutarobbi tak menghadirinya, tetapi selepas Nuqaba' Training Camp ini, saya melihat cahaya masa hadapan. insyaAllah. Kata as-Syahid Hasan Al-Banna, saya tidak pernah mengenal orang mukmin itu berputus asa!
*mode 2: wah wah wah... saya memang dah tak sabar-sabar nak berjumpa ikhwah!

See you in the next post:
The most Magnificient Semester!
insyaAllah.

Assalamu'alaikum. 
"Always remember ALLAH"

0 yang kongsi idea: