Pages

Friday, August 7, 2009

Nasihat dari ICK

Assalamualaikum...

Pembaca budiman sekalian...
Maaf kerana sudah lama tidak meng'update'...
Sebenarnya, terasa sedikit kemalasan, ditambah pula dengan kesibukan yang mungkin benar atau kesibukan yang direka sahaja. Apa-apa pun, beberapa hari ini, saya kurang melibatkan diri dalam alam maya ini. Saya hanya menaip komputer dalam keadaan 'offline'. Itu pun dalam jangka masa yang singkat.


Oleh kerana itu, saya ingin memohon maaf kepada semua pembaca yang tertunggu-tunggu akan entri baru. Walaupun saya mengetahui bahawa saya telah kehilangan ramai pembaca. Walau bagaimanapun, saya akan cuba untuk meng'update' sekerap mungkin. InsyaALLAH.


Tentang permintaan akan entri mengenai "Kemasukan Saya ke UIA", sekarang tengah diusahakan. Segala kelewatan amat dikesali.

----------------------------


Seperti biasa, marilah kita merenung akan satu artikel (Artikel ini diambil dari Yahoo! Group milik ICK -Insan Cemerlang Konsultansi-)



Tiga Cahaya Di Hari KiamatDi hari kiamat ada tiga cahaya yang berlainan :
* Cahaya yang pertama seperti bintang-bintang.
* Cahaya yang kedua seperti cahaya bulan.
* Cahaya yang ketiga seperti cahaya matahari..


Apabila ditanya cahaya apakah ini ?
Lalu dijawab :"Cahaya yang pertama ialah cahaya wajah-wajah manusia yangketika di dunia, mereka akan meninggalkan pekerjaan dan terus bersuci danmengambil air sembahyang apabila terdengar azan.Yang kedua ialah cahaya wajah mereka yang mengambil airsembahyang sebelum azan.Cahaya yang ketiga ialah cahaya mereka seperti matahari.Mereka di dunia sudah bersiap sedia di dalam masjid sebelum azan lagi."



"Always remember ALLAH"

1 yang kongsi idea:

Niji said...

menarik artikel tu, ada link yg original tak?