Pages

Wednesday, March 4, 2009

I unDerStanD !!!






Assalamualaikum...
to the reader of my blog...hoho(my trade mark as usual)...


Perkara(tajuk) di atas dirujuk....
(mcm surat rasmi la plak...hoho)

kini aku mengerti ape itu "pilihan". aku mengerti ape itu solat "Istikhorah". aku mengerti bahawa pilihan ALLAH s.w.t lebih baik, i mean the best. aku mengerti siapalah aku utk membuat pilihan 'sendiri' dan bangga dgnnya. aku mengerti apalah sangat pilihan 'aku'. aku mengerti aku tiada 'hak' membandingkan pilihan aku dengan pilihan ALLAH.

Sungguh...kini aku sedar satu perkara, aku tlh melakukan dosa yg BESAR. aku menyekutukan pilihan ALLAH dgn pilihan aku. tp knp slps bbrp lamanya aku hidup dan aku buat atas pilihan aku sendiri, tnpa berbicara dgn Yang Maha Esa, baru aku sdar.
"Ya ALLAH, aku mohon ampun dr MU atas salah dan silap yg telah aku buat dan yg akan aku buat, samada zahir ataupun batil, samada yang aku sngajakan atau aku xsengaja, samada aku arif akannya atau tidak, ALLAH sesungguhnya jika engkau tidak memaafkan aku, siapa lagi yg boleh memaafkan aku. ALLAH YA RABBI!!!"
--------------------------------------------------------------------------------------
antara 2 pilihan :


"Maka binasalah kamu jika kamu menganggap bahawa ada lagi pemberian yang lebih baik daripada Al-Qu'ran".(mf, aku lupa samada ni ayat Al-Quran @ Al-Hadis...minta tlg drpd reader2 utk memaklumkan pada aku yg mana satu betul...trimas)

dan binasalah aku krn aku pernah mengatakan dlm hati kecil ku, "kalu dapat cd tu saje, xde al-quran pom xpe gak" (Astaghfirullah Al-Azhim)...maafkan aku ya ALLAH...Sesungguhnya aku mengetahui akan aku bersalah, ttp pada saat itu aku merasakan seolah2 tiada ape yg perlu aku takutkan...
*SPEECHLESS*
aku memohon ampun atas dasar ke'hina'an dan ke'bodoh'an aku dihadapan-Mu yang MAHA SUCI...Astaghfirullah Al-Azhim, Astaghfirullah Al-Azhim, Astaghfirullah Al-Azhim...

Ayuh Kawan!!!...Insaflah dirimu sebelum terlambat...

Salam sahabat dari,
Hamidi Hensem...

0 yang kongsi idea: